المغرب / الناقد عبد الرحمن الصوفي

المغرب / الناقد عبد الرحمن الصوفي

الجمعة، 21 سبتمبر 2018

-'#$@/&*£%% أحمد عبدالعزيز ¤·⊙●□:D=):Px)□□

ورد بلدي
����������������������������
ورده بلدي
والحمار مالى خدودها
عيني شفتها
حلفت برابي مالازم افتها
ورده بريه مفيش فى جملها
ولا فى حلوتها
ولا فى حلوتها ولا في دللها
اه يواد على الشقاوه
لما تضحك تزداد حلاوه
كلمها يا ناس شهد مكرر
عيونها دي عيون غزلان
يدوب فيها العاشقين دوباد
فى جملها يكتب الشعراء دواوين
حبتها ياناس وانا غلبان
فقير الحال
الدنيا حطه عليه
ومن كتر همها ياناس تعبان
عشقتها وعشقها دوبنى دوب
وبقت هى القلب المحبوب
قلتلها ليها يا زهرة البستان
انا قلبي وقع في حبك
وتشعلق بيكى كمان
قلتلي انت يا صعلوق يا غلبان
احبك انت ؟
انا يما اترمى تحت رجلي ملوك
اسبهم واترمى فى هوا واحد صعلوق
مجنون انت ولا عقلك تعبان ؟
قال اي احب مسكين فقير شحات
ايوه انا شحات
شحات الغرام انا
في هواكي وقعت انا
ومالى عندك غنى
شحات ؟
ايوه شحات وانكوى بنارك
وعايش في حبك ليلى نهارك
حبك قلبي ومش قادر ينساكى
يا ورده بلدي ريحت فواح
اسقيني من هيام غرامك اقداح اقداح
حني عليه ورحمي حالي
قالوا عليه الناس وفى حبك لموني
وكلمهم تعب قلبي
وبكى عيوني
قلولي يبني خلاص ارتاح
من همك وبلاش تزيد من همك اجراح
رايح تحب قمر
مهره جمحه
قتلت كتير في الهوا ارواح
صعب المنال عليك
حلفت برابي لكون خيالك منولي
قلتلي خلاص يا شحات قطعت قلبي
وقلبي عليك حن
وليك دق
وانا لقلبي مقدرش اقله لاء
من يوم انت فارس احلامي وخيالي
وعهدك اعيش العمر كله معاك
وتكون انت حبي وحلالي
����������������������������
خربشات قلم (احمد سيد محمد)

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق